Beijing, China verslag 4: 22.11 - 02.12 - Reisverslag uit Peking, China van Mike Sorge - WaarBenJij.nu Beijing, China verslag 4: 22.11 - 02.12 - Reisverslag uit Peking, China van Mike Sorge - WaarBenJij.nu

Beijing, China verslag 4: 22.11 - 02.12

Door: Mike van Sorge

Blijf op de hoogte en volg Mike

02 December 2013 | China, Peking

Het is weer even geleden maar dan toch weer een reisverslag! :)

In de tussentijd al vele kilo's rijst achter de kiezen en verschillende Chinese maaltijden uitgeprobeerd.

22.11

Overdag de afronding van het project met mijn nederlandse docent. In de avond met de hele klas uit geweest in de Salsa bar.

23.11

Met onze Chinese vriend Yimeng Wang en een aantal klasgenoten naar de 'Silk Market' geweest. Dit is een gebouw met 6 verdiepingen waar allerlei neppe kleding, sieraden en nog veel meer aangeboden wordt.

De prijzen die ze vragen zijn over het algemeen veel te hoog en valt er af te dingen naar 10% van de originele vraagprijs. Het is een kunst om dit te doen en in de weken dat ik in China ben ben ik de prijzen die producten waard zijn steeds meer gaan leren kennen.

Op deze markt heb ik het volgende gekocht:
- Polo trainingspak
- Rolex Horloge ( 6euro .. )

'S avonds nog een klein drankje met mijn klasgenoten gedronken.

24.11

Uitgeslapen en de serie 'Breaking Bad' gekeken en fruit gehaald.

25.11

Een dagje school, hierbij een engelse les voor Chinezen bijgewoond en hierna nog een les 'Chinese Traditional Sports'.

26.11

Korte lesdag gehad en verder niets speciaals.

27.11

Weer een dag school en 's avonds met mijn klas getafeltennist onder begeleiding van onze docent. Hierbij nog 2 potjes tegen twee chinezen gespeeld, het was leuk om de sport die ik jaren lang heb uitgeoefend weer even te kunnen doen. ( beide matches gewonnen.. ^^ )

'S avonds een erg mooi 'acrobatics' optreden meegemaakt. Deze groep chinezen had met hun verschillende acts in de afgelopen jaren al meerdere prijzen in de wacht gesleept. Het was indrukwekkend te zien hoe lenig ze waren en verschillende trucs.

Hierna hebben we met de hele klas de verjaardag van Patrick vd V. gevierd in de bar; Juicy.

28.11

Vandaag een rustige dag gehaald en de boodschappen gedaan en was gedaan.

29.11

Vandaag bij de zogenaamde 'Hu Tongs' geweest. Dit zijn een soort sloppenwijken in Beijing waarin momenteel nog 10% van de bevolking woont. Vroeger woonde 90% van Beijing op deze manier. Gedeelde toiletten met meerdere huishoudens en meer. Zie de foto's.
Hierbij ook een grote fruitmarkt waar we onze fruitvoorraad hebben bijgevuld.

30.11

Vandaag met enkele klasgenoten naar het 'National Stadium Beijing' geweest. Dit is het stadion waar in 2008 de olympische spelen gehouden zijn. We zijn hier helemaal rondgelopen en op het hoogste puntje van het stadion gestaan.

'S avonds een klassenfeest met als thema: Chinees. Kortom, iedereen verkleed in Chinese kledij. Het was erg gezellig en iedereen had zijn/haar best gedaan. Zo waren er enkele klasgenoten(jongens) verkleed als Chinese dames en veel mensen in kimono's.

01.12

Korte dag gehad waarbij nog een kleine was gedraaid.

02.12

Vandaag weer naar school geweest en een les over 'Confucius and Confucianism'. Het was interessant om te horen wat deze filosoof heeft betekend in de Chinese geschiedenis en voor sommigen nog steeds.

Zie de foto's voor de beelden :)

Tot snel!
Groetjes uit Beijing.

Mike

• 02 December 2013 - 16:59

Jeanet:

Gezellig Mike om weer even te lezen wat jij de afgelopen week gedaan hebt:-)!
    Waar is deze foto van? 20131130_152617 Iets met muziek maken ofzo??

• 02 December 2013 - 17:15

Dylan:

Klinkt goed maat, binnekort skaipu?

• 02 December 2013 - 20:47

Oma:

Hoi Mike,

Fijn om weer iets van jouw belevenissen in China te lezen,
    zo te horen heb je het goed naar je zin en zie en beleef je veel!
    Wij vieren het komende weekend weer het Sinterklaasfeest,
    daar merken jullie in China niks van natuurlijk.

Lieve groeten van Oma

• 02 December 2013 - 21:00

Oma:

Leuke foto's en je had toch kadootjes in je schoen!
    Dus toch Sinterklaas in China.

Oma

Mike

He daar! Op 7 november 2013 stap ik om 11:40 in het vliegtuig om het koude Nederland achter mij te laten en naar het nog koudere China te gaan! In China, Beijing zal lessen volgen op de Beijing University Of Technology in het engels. Op 30 januari 2014 zal ik 11:35 het vliegtuig richting Nederland nemen om weer richting huis te gaan! Het wordt een geweldig avontuur en ik zal op deze site mijn bevindingen plaatsen zodat jullie allemaal mee kunnen genieten.

Actief sinds 28 Okt. 2013