Beijing, China verslag 3: 17.11 - 21.11 - Reisverslag uit Peking, China van Mike Sorge - WaarBenJij.nu Beijing, China verslag 3: 17.11 - 21.11 - Reisverslag uit Peking, China van Mike Sorge - WaarBenJij.nu

Beijing, China verslag 3: 17.11 - 21.11

Door: Mike van Sorge

Blijf op de hoogte en volg Mike

21 November 2013 | China, Peking

Zondag 17.11

We gingen om 9:30 met de mensen die fris en fruitig waren (6man) en 12 Chinese begeleiders.. richting de Temple of Heaven. Mensen komen daar veel voor hun rust, zo wordt er rustgevende muziek gespeeld waarop mensen dansen, spelletjes doen of gewoon lekker uitrusten.

Hierna zijn we nog met 3 Chinezen richting een shopping-area geweest en heb ik nog een lekker luchtje gescored!

Maandag 18.11

Vandaag een lange les gehad van 3 uur over de geschiedenis van de Chinese cultuur en heel veel dynasties uitgelegd. Waaronder Tang Dynasty, Song Dynasty en Ming Dynasty.

Onder de Tang Dynasty begon de golden age voor China.

Dinsdag 19.11

Vandaag weer een les Chinese taal gehad en hierna over de architectuur van Beijing. Zo is er over de plaatsing van de stad erg veel nagedacht.

Fengshui theorie is gevolgd: Mountain behind the city and river in the front of the city.

's avonds getafeltennist met de 2 jongens die ons de week ervoor hebben rondgeleid over de campus. Ik hoorde de tafel waar ik op heb gespeeld ooit is gebruikt in de wereldkampioenschappen van tafeltennis en meer dan 10.000 yuan kosten. (~1200 euro)

Woensdag 20.11
'Sacred Heart Hospital'

Mijn docent vanuit de HU, Nederland kwam vandaag langs om een opdracht verdeeld over 3 dagen met ons te doen.
We moesten groepjes maken en dat bleek een projectteam te zijn. Hierna kregen wij een case en moesten we gesprekken onderling voeren zoals in een echt project waarbij iedereen zijn rol kreeg.

Het was een relaxt dagje overall.
Wel kreeg ik steeds meer last van hoesten en verkoudheid dus heb toen even wat gehaald bij de apotheek. Nu, 21-11 gaat het al veel beter :)

Donderdag 21.11

In de ochtend verder gewerkt aan de case en verschillende fases doorlopen die zich mogelijk voor kunnen doen in een project.
Hierna zijn we gemixt met Chinese studenten ( 40 Chinese studenten en 11 Nederlandse studenten) en hebben wij de 'Marshmallow Challenge' met hen gedaan.

Het doel hierbij is om met 20 spaghetti stokjes, 1meter touw en 1 meter plakband een zo hoog mogelijke toren te bouwen. En tot slot moet de marshmallow boven op de punt moeten kunnen blijven zitten.
Dit was een kunst omdat deze Chinezen niet erg goed in Engels waren..

Het was een leuke beleving met de Chinezen maar helaas niet de hoogste toren :(


PS: bij de foto's zie je een tube: anti blackhead, dit vond ik in de schappen van de grootste supermarkt in de buurt. In China heb je meer status hoe witter je bent en zijn er dus zelfs middeltjes voor..
Als negerzoen, blanke yoghurt en alles al racisme is..? wat is dit dan? hahaha

PPS: bij de foto's zie je ook mijn Chinese naam gemaakt door een Chinese vriend van mij, Li Jiawei.

Mijn Chinese naam spreek je uit als: mài tiān yòu.

mài: Familienaam ( lijkt op Mike, vandaar haha)
tiān yòu: The God protects me forever.

Hij had een hele waslijst van 6 voornamen waar ik uit mocht kiezen, zie de foto. De namen had hij bij mij gekozen nadat hij mij een beetje kende :)

  • 21 November 2013 - 15:08

    Sonja:

    leuk Mike,


    chinezen houden ook niet van mee-eters blijkbaar...

    beterschap!
    sonja

  • 21 November 2013 - 17:52

    Jeanet:

    Wat maak jij veel mee:-)! Leuk hoor zo'n torenbouw project met Chinezen samen. En is je docent nu na 3 dagen al weer terug naar Nederland?
    Je komt al heel wat te weten over China en de taal; interessant!
    xxx

  • 21 November 2013 - 21:33

    Oma:

    Hoi Mike,

    Wat weer een mooi verhaal!Studeren en de stad verkennen
    niet gek zo'n leventje.
    Je bent dus ook al op het plein van de Hemelse vrede geweest
    bijzonder om dit allemaal mee te maken.
    De Chineze taal lijkt mij erg moeilijk!Als je terug bent
    mag je het mij leren.

    Bedankt voor je leuke verslag

    Dag Mái tiän yóu

    Oma


  • 27 November 2013 - 22:02

    Mark:

    God-protects-you-forever ...
    Mooie naam, mooie wens, een helemaal gegund!
    Die chinezen, je weet het, ik vind het een bijzonder volk.
    Ook al iets geleerd over Confucius?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mike

He daar! Op 7 november 2013 stap ik om 11:40 in het vliegtuig om het koude Nederland achter mij te laten en naar het nog koudere China te gaan! In China, Beijing zal lessen volgen op de Beijing University Of Technology in het engels. Op 30 januari 2014 zal ik 11:35 het vliegtuig richting Nederland nemen om weer richting huis te gaan! Het wordt een geweldig avontuur en ik zal op deze site mijn bevindingen plaatsen zodat jullie allemaal mee kunnen genieten.

Actief sinds 28 Okt. 2013
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 9121

Voorgaande reizen:

07 November 2013 - 30 Januari 2014

Study abroad - China, Beijing

Landen bezocht: