Beijing, China verslag 8: 1.1 - 9.1 - Reisverslag uit Peking, China van Mike Sorge - WaarBenJij.nu Beijing, China verslag 8: 1.1 - 9.1 - Reisverslag uit Peking, China van Mike Sorge - WaarBenJij.nu

Beijing, China verslag 8: 1.1 - 9.1

Door: Mike van Sorge

Blijf op de hoogte en volg Mike

09 Januari 2014 | China, Peking

1.1

Gelukkig nieuwjaar allemaal!!

Vandaag het nieuwe jaar goed ingegaan met een goed geknipt kapsel! :)
Het koste maar 10 Yuan ( €1,25 ) en was goed geknipt. Zo ook vandaag mijn koffer ingepakt om de volgende dag om 05:30 richting Guilin te kunnen vliegen met klasgenoten.

2.1
om 04:30 ging de wekker en werden we om 05:30 opgehaald door 3 taxi's met totaal 10 mensen op reis te gaan:) Het vliegtuig kwam om ongeveer 10:00 aan en toen onze spullen op de hostelkamers gedropped. Hierna door de stad gelopen opzoek naar een bedrijfje dat tours aanbied naar de mooie plekken.

Dit eenmaal geregeld voor de komende dagen en toen lekker een middagje weinig gedaan om 's avonds na het eten een bootcruise te hebben over de 'four lakes' in Guilin.

Temperatuur in Guilin: 19 graden overdag !!

3.1
Vandaag naar de rijstvelden in het 'longji titian gebergte' geweest! Het was erg indrukwekkend om overal waar je keek rijstvelden te zien. Hier toen 3 uur rondgelopen met ondertussen en lunchmaaltijd waar we tradioneel bamboo rice en bamboo chicken hebben gegeten:)

4.1
Op zaterdag zijn we naar de li-river gegaan om daar een cruise overheen mee te maken. Hierbij van supermooi uitzicht genoten en lekker zonnetje waar ik, white boy, zelfs nog wat verkleurd ben ook.. haha
Hierna hebben we nog een ruim uur kunnen genieten van een privevaart op een bamboo-bootje over de li-river. Het leek erg op een gondelvaart alleen dan op een bamboo-bootje en verder was het ook prijzig.. haha

Tot slot deze trip afgesloten met het zitten op een os en hem voeren.

's avonds nog naar een club geweest in het centrum om zo het nachtleven ook hier te kunnen beoordelen! --> het was toppie! :)

5.1
Na de nodige uurtjes slaap zijn we naar de 'reed flute cave' geweest. Later die middag onze tassen weer ingepakt en om half 6 weer richting het vliegtuig om zo zondag rond 02:00 thuis te zijn nadat een groepsgenoot haar koffer eerst kwijt was..

6.1
Vandaag lekker om 13;00 beginnen en dus wat slaap in kunnen halen. Na de lessen op school nog geleerd voor de toets van woensdag 8-1.

Hierna ons groepsproject nog afgemaakt in de middag en avond en dit ingeleverd.

7.1
Dindag 7 januari. Vandaag de eerste keer dat ik Hot Pot heb gegeten. Het is een maaltijd waarbij je allerlei rauw eten voor je krijgt en een pot kokend water. Hierbij kan je alles zelf koken en later opeten. Het was een leuke ervaring en goed te eten. Een chinees had alles besteld en de helft kon ik niet thuisbrengen wat het was, dus erg leuk!!

8.1
Woensdag, vandaag weer een Chinees toets gehad. In de middag nog nieuwe schoenen gehaald want de schoenen van 10€ hebben het helaas niet langer dan 2 maanden overleefd .. dit keer maar echte adidasjes en het voelt alsof ik wéér kan vliegen! :)

's avonds nog gepoold met 2 klasgenoten.

9.1
Vandaag lang in bed gelegen en ziekjes geweest. Later in de avond voelde het wel alweer beter maar nog niet 100%.
Ook verder gegaan met mijn persoonlijke paper over China en nog wat kaarten op de bus gedaan:)

Nu een feest regelen voor als ik thuiskom zodat ik jullie allen weer is kan zien!:)

[ tzai tjen ] - tot ziens!


Mike

PS: 1 foto, met de dokter is van 31 januari waar wij een chinese medicine les hadden en ik 1 acupunctuur naald heb geprobeerd.

  • 09 Januari 2014 - 20:31

    Jeanet:

    Indrukwekkend Mike die rijstvelden!
    En op zo'n vlot zou ik ook wel eens een keer willen:-).

    Tja enne....was ik net begonnen met het organiseren van een Surprise party voor jou...
    Nou ja, nu mag je het zelf doen:-).
    xxx

  • 11 Januari 2014 - 12:11

    Oma:


    Dag Mike weer genoten van je mooie verhaal,
    wat zien jullie veel zeg en dan tussendoor ook nog studeren,
    het zal wel vreemd voor je zijn om hier in Nederland
    weer met het gewone leven te beginnen.
    Geniet er nog maar een paar weken van!

    Liefs van oma

  • 11 Januari 2014 - 12:21

    Oma:

    Ik heb nu nog even je foto's bekeken
    indrukwekkend hoor wat een mooie uitzichten
    en ook die tafels met al dat eten er op
    jullie kunnen maar uitkiezen het ziet er goed uit!
    die foto met de dokter moet zeker 31 december zijn?

    Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mike

He daar! Op 7 november 2013 stap ik om 11:40 in het vliegtuig om het koude Nederland achter mij te laten en naar het nog koudere China te gaan! In China, Beijing zal lessen volgen op de Beijing University Of Technology in het engels. Op 30 januari 2014 zal ik 11:35 het vliegtuig richting Nederland nemen om weer richting huis te gaan! Het wordt een geweldig avontuur en ik zal op deze site mijn bevindingen plaatsen zodat jullie allemaal mee kunnen genieten.

Actief sinds 28 Okt. 2013
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 9106

Voorgaande reizen:

07 November 2013 - 30 Januari 2014

Study abroad - China, Beijing

Landen bezocht: