Beijing, China verslag 5: 03.12 - 10.12 - Reisverslag uit Peking, China van Mike Sorge - WaarBenJij.nu Beijing, China verslag 5: 03.12 - 10.12 - Reisverslag uit Peking, China van Mike Sorge - WaarBenJij.nu

Beijing, China verslag 5: 03.12 - 10.12

Door: Mike van Sorge

Blijf op de hoogte en volg Mike

13 December 2013 | China, Peking

Sinds maandag 9 December doet mijn internet het amper meer, waarbenjijnu.nl laad totaal niet meer en email gelukkig nog wel! Ik heb het verhaal naar mijn moeder gemaild en die plaatst dit verhaal nu. Komende week een nieuw verslag over afgelopen dagen en het komende weekend in Xi´an! Foto´s volgen hopelijk snel, wanneer het internet het weer doet.

De dagen in het mooie China vliegen voorbij. Mijn chinees wordt steeds beter en leer het land steeds meer kennen. Intussen de mooiste plekken in Beijing zelf gezien en de uitstapjes naar andere steden en dorpen nemen toe.
De smog zorgt bij mij zelf wel voor zware ogen, last van mijn keel en ben vaak verkouden. Maar dit neem ik allemaal op de koop toe en geniet van alles!

03-12
Vandaag hadden we eerst school over hoe educatie in China is ingericht. ’s Avonds hadden wij een les ‘Calligraphy’ georganiseerd door Chinese studenten. Hierbij heb ik mijn Chinese naam die ik heb gekregen zelf getekend op een rol. (zie foto) Het was een gezellige avond en sommige Chinezen hadden de kunst helemaal onder de knie en konden het heel sierlijk.

04-12
Vandaag hebben we eerst les gehad en erna was een basketball match geregeld met Chinese studenten. Basketbal is één van de grootste sporten in China naast tafeltennis en badminton. Het was lekker weer en er waren veel Chinese toeschouwers. Uiteindelijk wel net aan verloren helaas..

05-12
Op donderdag hebben wij bijna altijd een vrije dag zoals ook vandaag. We hebben ervoor gekozen om met z’n 5en naar de Ming-graven te gaan. Dit was een reis van 4 uur heen en 4 uur terug.. Hierbij was de route van te voren nog niet helemaal duidelijk dus zijn we uiteindelijk met hulp van Chinezen toch aangekomen. Het was een enorm terrein met mooie beelden en gebouwen. (zie foto’s)
Op de terugweg hebben we heerlijk in een restaurantje gegeten. We dachten kip te hebben besteld (zo leek het op het plaatje..) maar het bleek inktvis te zijn. Het was best lekker maar ik zou het niet nogmaals bestellen. Haha
Tot slot wachtte ons nog een busreis van 2 uur hierna. We hadden de voorna laatste bus maar kwamen in de file. Toen we nog een kwartier van onze eindbestemming kwamen wilde de buschauffeur ons er allemaal uitzetten voor hij bij zijn eindhalte was. (zijn werktijd was waarschijnlijk over) Wij bleven zitten met één Chinees en hoopte dat hij ons wilde brengen. De lichten in de bus werden uitgedaan en we stonden nog langs de zijkant. Toen stapte de laatste Chinees ook uit.. Wij hebben hierna ons eindadres laten zien aan de buschauffeur en onder genot van een sigaretje in zijn mond reed hij alle haltes voorbij rechtstreeks naar onze halte! Uiteindelijk toch nog aangekomen.
Deze dag zijn we vanaf 08:30 – 20:00 weggeweest, dat was dus erg vermoeiend.

06-12
Op vrijdag zijn we naar de Lama Temple en de Ancient school geweest. Er waren veel mensen aan het bidden en er liepen nog meerdere echte monniken rond. In het laatste gebouw stond de grootste boeddha van de wereld. (26meter hoogte waarvan 8 meter in de grond, deze staat ook in het Guinness book of Records.
Deze trip afgesloten met een lekkere bak koffie en een echte Nederlandse stroopwafel!! haha

07-12
Zaterdagochtend om 08:30 zijn we met een groepje van 8 richting Chuandixia gegaan. Ook dit was een rit van 6 uur.. Het dorpje ligt buiten de stad en in de bergen. We kwamen aan rond 14:30 en hebben toen eerst een slaapplaats gezocht. Er zijn allemaal huisjes en een groot deel ervan hebben een kamer over waarin grote bedden staan waar mensen in kunnen overnachten. We hadden een tophotelletje met super aardige eigenaren. De deur had alleen geen slot of iets maar niemand had veel waardevols mee gelukkig.
Na de tassen te hebben gedropt zijn we de bergen in gegaan en mooie foto’s gemaakt. Hierna kwamen we een filmploeg tegen van CCTV, de grootste zender van China. Zij waren bezig een film te maken over het dorpje om het te laten zien aan alle Chinezen. Wij zijn ook even opgenomen en moesten een kreet roepen. Wanneer wij op tv komen krijg ik een smsje, dus ben erg benieuwd!
’s Avonds lekker gegeten met z’n allen bij een lokaal tentje. Hierna nog lekker een biertje gedronken en toen weer onder de veren. De bedden waren overigens erg speciaal! We hadden met 8 mensen maar twéé bedden, een 5 persoonsbed en een 4 persoonsbed. Haha.

8-12
Vandaag weer om 07:45 opgestaan dankzij onze vriend Thomas die vol energie zat, haha. Toen lekker nog naar het hoogste punt van de berg geklommen en erna met de bus naar huis. Hierbij een tussenstop gemaakt bij de KFC, dit is in China helaas wel minder lekker.

9-12 & 10-12
Deze dagen hebben we les gehad en verder veel uitgerust van het weekend en alle drukte. Verder ben ik bezig met het zoeken van een stage voor komend kalenderjaar en alles daaromheen.

Bedankt voor het lezen weer!
Ik mis m’n eigen záchte bedje wel weer.. hier zijn alle bedden steenhard en de hal is erg gehorig haha

Zàijiàn! (tot ziens)
PS: Mijn klasgenoten willen graag voorkomen in het verhaal dus hier een bedankje aan; Yassin, Eric, Reinier, Rick, Bernhard, Saskia, Timon, Jeroen, Suzanne, Johan, Floris, Alexander, Thomas, Cindy, Marloes, Benjamin, Gert-Jan, Joran, Bambi, Marleen, Lennard, Ricardo, Suzanne, Patrick, Guy, Kim en Maxime voor deze geweldige tijd in China 

  • 13 December 2013 - 19:20

    Oma:

    Hoi Mike,

    Bedankt weer voor je gezellige en mooie verhaal!
    Wat zie je veel en wat beleef je veel.
    Het zijn soms wel hele lange dagen en dan ook nog studeren,
    knap hoor volgens mij krijg je er wel veel energie van.
    Succes met alles en geniet er maar van!

    Liefs Oma

  • 14 December 2013 - 07:24

    Sonja:

    hartelijk dank weer Mike, voor je leuke verslag!
    keep up the good work(-;
    liefs en sterkte!
    tante sonja

  • 14 December 2013 - 15:07

    Nelja Westerbeek:

    Ha die Mike,

    Superleuk verslag weer. Heel fijn om je zo te kunnen volgen. Mocht ik ooit naar China willen, zou jij me kunnen gidsen, als ik dat zo lees.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt, op de harde bedden na, dan. Maar ja, zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens!!
    Blijf genieten van alle mooie indrukken en succes met je studie (niet te vergeten)

    Liefs, Nelja

  • 14 December 2013 - 16:14

    Mark:

    Ha Mike,
    Wat stralen je verslagen toch een plezier uit! en wat maak je veel bijzondere uitstapjes mee. lekker reizen door China, de taal leren, avonturen in bussen e.d. meemaken. Echt chinees inktvis eten zonder het te weten, enz.
    Dank voor de verhalen en weer kracht, zegen en gezondheid voor de komende week!
    pap

  • 17 December 2013 - 15:17

    Mike Van Sorge:

    Bedankt voor alle leuke reacties keer op keer! I appreciate it alot!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mike

He daar! Op 7 november 2013 stap ik om 11:40 in het vliegtuig om het koude Nederland achter mij te laten en naar het nog koudere China te gaan! In China, Beijing zal lessen volgen op de Beijing University Of Technology in het engels. Op 30 januari 2014 zal ik 11:35 het vliegtuig richting Nederland nemen om weer richting huis te gaan! Het wordt een geweldig avontuur en ik zal op deze site mijn bevindingen plaatsen zodat jullie allemaal mee kunnen genieten.

Actief sinds 28 Okt. 2013
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 9114

Voorgaande reizen:

07 November 2013 - 30 Januari 2014

Study abroad - China, Beijing

Landen bezocht: