Beijing, China verslag 1: 7.11 - 10.11 - Reisverslag uit Peking, China van Mike Sorge - WaarBenJij.nu Beijing, China verslag 1: 7.11 - 10.11 - Reisverslag uit Peking, China van Mike Sorge - WaarBenJij.nu

Beijing, China verslag 1: 7.11 - 10.11

Door: Mike van Sorge

Blijf op de hoogte en volg Mike

10 November 2013 | China, Peking

Algemene informatie:
Tijdverschil: +7 uur t.o.v. Nederland.
Omvang klas: 28 man
Geld: 8 yuan is ongeveer een euro.

Dag 0
Op donderdag 7 november ging om 07:00 de wekker. De laatste dingen moest ik toen nog in de koffer doen en dan kon de reis beginnen.

Om 11:40 ging de vlucht. Rond 14:30 waren we in Helsinki. Daar hebben we onze eerste bier van de reis genuttigd. Dit koste 9 euro voor een halve liter.. Een fijne gedachte hierbij was dat we hoorde dat een liter bier in China ongeveer 50 cent kost!!

Na deze overstap duurde de reis nog 8 uur naar Beijing.

Dag 1
Eenmaal aangekomen moesten wij door de douane en met een metro'tje richting de taxi. Hier eenmaal aangekomen werden we aangesproken door chinezen die ons in een neptaxi wilde vervoeren. Wij waren hier echter al op voorbereid en namen een legale taxi. Bij de neptaxi zou namelijk achteraf veel meer gevraagd worden dan vooraf afgesproken.

Eenmaal op de campus konden we direct in onze kamers en onze spullen hier droppen. We zijn toen een rondje gaan lopen door de stad en hebben toen een simkaart gekocht waar we momenteel nog niks mee kunnen.. haha. Hierna hebben we onze eerste maaltijd bij de KFC genuttigd.. : 2 euro voor een broodje kip, patat en cola.
Zelf kreeg ik toen wat last van mijn maag en ben toen richting onze kamer gegaan en een middagdutje gedaan.

Rond 19:00 hadden we met de toen al aangekomen klasgenoten afgesproken om gezamelijk wat te gaan eten. We hebben toen bij een lokale tent wat gegeten en flink wat bier erbij. (30 liter voor 9 man.. )
We kregen een stuk lam aan een spit en verder los vlees.
De totale kosten voor 9 man waren 700 Yuan ( nog geen 100 euro..)

We zijn hierna het uitgaansleven gaan ontdekken en hebben ons prima vermaakt en ik heb hierbij meerdere chinezen leren kennen die ook matig engels konden.

Dag 2
We werden wakker rond 13:00 lokale tijd en zijn toen boodschappen gaan doen bij de carrefour. Dit is een megawinkel waar je alles kan halen van eten, tot televisies. Hierna een maaltijd van 16 yuan genuttigd (bijna 2 euro..) wat noodles waren met vlees.
Toen nog een powernap gedaan en met de hele groep die toen al uit ongeveer 18 man bestond uiteten gegaan.
Later in de avond zijn we als groep uiteten gegaan en kregen we verschillende maaltijden voorgeschoteld: Varkenspoten, lever en nog meer wat wij niet konden verklaren wat het was.
Hierna zijn we als hele groep weer naar de stad gegaan en weer nieuwe chinezen leren kennen en lekker gefeest!

Rond 06:00 waren we thuis.

Dag 3
Na uitgeput te zijn van de afgelopen 2 dagen werd ik wakker rond 13:00 en ben toen rustig op de kamer gebleven tot 17:00 en toen mijzelf opgefrist en opzoek gegaan naar eten met mijn klasgenoten.
Om 20:00 zijn we naar het restaurant gegaan van dag 1.
Hier gezellig gegeten en rond 00:30 lokale tijd richting de kamer gegaan en toen begonnen met het reisverslag dat je net hebt gelezen.

• 10 November 2013 - 18:40

Matan:

Hahha Mike, leuk verhaal! Je bent dus al druk bezig geweest daar! Veel uit eten zeg, je neemt het ervan.
    Ik heb hier op de verjaardag je verhaal voor de hele familie voorgelezen en iedereen heeft er erg om gelachen.

Veel plezier verder en succes op school morgen!

Xx iedereen

• 10 November 2013 - 21:32

Jeanet:

Ha Mike,
    Matan heeft vanmiddag op het verjaardagsfeest je verslag gezellig voorgelezen. Fijn om zo een beetje op de hoogte te zijn!
    Nu thuis zag ik pas dat er ook foto's bij zaten:-). Die stonden af en toe alleen wel op de kop of dwars....haha.
    Veel plezier morgen met meneer Su.
    xxx mama

• 10 November 2013 - 21:36

Pap:

Lekker ontspannen start Mike! We leven met je mee!
    Succes morgen als het echte werk gaat starten!

• 10 November 2013 - 22:09

Oma:

Hoi Mike

Wat gezellig om vanmiddag jouw eerste verslag al
    te horen en nu te lezen.
    Voor morgen een goede start met de studie!

Liefs van oma

• 10 November 2013 - 22:28

Moon:

Genieten man! Tof hoor...en uuuhm...Proost!

• 11 November 2013 - 08:06

Sonja:

hoi Mike,

leuk om met je mee te kijken daar in china..
    lijkt het feesten op de westerse manier?
    kan je wat foto's sturen van de omgeving?

hou je taai en veel concentratie bij je studie gewenst!!!(-;
    liefs
    tante Sonja

• 11 November 2013 - 13:05

Kèren:

Mikey!

Mooi verhaal! Hilarisch....
    Wat een prijzen voor dat bier...klinkt top! :)
    Geniet maar lekker en niet teveel hersencellen doden met dat bier,
    anders lukt Chinees leren al helemaal niet meer! ;)

Groetjes Kèren

• 11 November 2013 - 13:13

Dylan:

Beijing = het nieuwe lloret ofzo?? Alleen maar feesten jij.
    Veel pleziet maat en succes als je dan eindelijk een x iets aan school moet doen ^^

x Dylan