China; 10.1-21.1 De laatste loodjes.. - Reisverslag uit Peking, China van Mike Sorge - WaarBenJij.nu China; 10.1-21.1 De laatste loodjes.. - Reisverslag uit Peking, China van Mike Sorge - WaarBenJij.nu

China; 10.1-21.1 De laatste loodjes..

Door: Mike van Sorge

Blijf op de hoogte en volg Mike

21 Januari 2014 | China, Peking

Daar ben ik weer! Vanavond vlieg ik naar Hong Kong en ga vanuit daar nog door naar Macau, de enige plek in China waar gokken legaal is. Macau heeft 3x meer omzet dan Los Angeles.

Dit is dan ook mijn laatste reisverslag vanuit China!!
Begin februari zal mijn laatste verslag komen.

10.1
Vandaag gingen we met de klas naar een dorpje buiten Beijing. Hier zouden we gezellig wat gaan eten met de lokale bevolking, hun zien oefenen voor hun springbreak optreden (traditioneel dansen en zingen).
We kwamen aan in het dorp en werden meteen al opgewacht door een groep mensen. We werden verdeeld over de gezinnen en kregen in hun huis allerlei lekkernijen aangeboden, pinda's, fruit, bier, fris, een maaltijd.
Het was leuk om te eten met traditionele chinezen, de etiquette en het eten zelf al. haha

voorbeeld: wanneer je bij het toosten je glas boven de anders glas houdt zegt dat dat je denkt dat je meer macht hebt dan die persoon.

Na de maaltijd zijn we naar een stuk land gegaan waar de boeren hun eten verbouwen in een soort kassen zoals in Nederland. Hierna zijn we naar een zaaltje gegaan op het terrein en hebben daar gezellig nog wat thee gedronken en Miss Su (onze docent Chinees en onze begeleider bij alles) laten zien dat we haar hulp erg hebben gewaardeerd.

Tot slot nog naar de lokale bevolking geweest die aan het oefenen waren voor de Springbreak. Dit is het grote feest van China waarbij ook het nieuwe jaar ingegaan wordt. Hiervoor hadden zij verschillende acts voorbereid.

11-15 januari
In het weekend heb ik veel moeten leren voor de toetsen van komende week.
- Chinese characters test (maandag)
- IPMA D toets(woensdag)
- Chinees Final mondeling(donderdag)
- Individueel paper schrijven(20jan)

Voor de toets van maandag had ik een 7.4 :)
En voor de mondeling een 8.5!

De andere cijfers heb ik nog niet teruggekregen.

Verder heb ik deze week op dinsdag een les Chinese painting gehad en daarbij mijn kunstwerk gemaakt te zijn bij foto's. ( genaamd: Le nankan ) Dit betekend; de lelijkerd. haha

Op woensdag hebben we een les Chinese music gehad waarbij een meisje de typisch Chinese instrumenten heeft laten zien en zelf eentje bespeeld voor ons.

Vrijdag 17.1
Vandaag zouden we de uitslag krijgen van de toetsen en het overzicht van de score van de klas.
Er waren prijzen aan verbonden #1+2 = 1500Yuan, #3-8 1000Yuan en 8-15 500Yuan.

Zelf was ik 5e van de klas en heb ik 1000 Yuan gewonnen!!! :)

Na de uitreiking hebben we Miss Su nog een foto van de klas met haar overhandigd als bedankje!

In de middag zijn we nog uiteten geweest met Miss Su en afscheid genomen van haar.

In de avond uit geweest om te vieren dat de minor zo goed als voorbij is en we een toptijd samen hebben gehad. Iedereen gaat hierna zijn eigen kant op. Sommigen gaan naar Shanghai, sommigen naar Guiling, etc.

18.1 - 20.1
Deze dagen hard gewerkt aan mijn paper wat nog veel werk was..

Ook nog gezellig met mijn moeder geskyped op zondagavond, erg gezellig en leuk haar stem weer te horen.

21.1
Vandaag mijn koffer inpakken om vanavond richting Hong Kong te gaan en later nog naar Macau!


Ik zie jullie snel! tot 10 februari lekker vrij, dus stuur maar een berichtje wanneer je wilt bijpraten!!

Mijn volgende en laatste verslag zal zijn vanuit Nederland, begin februari.
Waarschijnlijk plaats ik nog wel foto's op Facebook wanneer mogelijk!

Tot slot, bedankt voor het lezen van mijn blog, al 2200x bekeken! Het houdt mij gemotiveerd om verder te schrijven.

Groetjes,

Mike


  • 21 Januari 2014 - 08:40

    Jeanet:

    Gezellig Mike om weer te lezen en weer wat foto's te zien:-).
    Nog even en dan eet je weer gewoon boerenkool met worst met mes en vork haha.
    Goede reis naar HongKong vandaag!
    xxx

  • 21 Januari 2014 - 14:48

    Mark :

    mooi gescored weer Mike
    ik hoop dat het een gezellige ontspannen reis voor je zal zijn.
    we zien er naar uit je hier weer te zien en omarmen over een weekje of 2!!!

  • 21 Januari 2014 - 15:24

    Nelja:

    Wat een heerlijke gerechten kwamen voorbij op de foto's!! Ik krijg meteen lekkere trek. Mike, super dat je zulke goede resultaten hebt behaald met je toetsen. Petje af!
    Hopelijk zien en spreken we je snel. Geniet nu nog van je vakantie in Hongkong en Macau!

  • 21 Januari 2014 - 16:33

    Oma:

    Dag Mike,

    Gezellig weer even iets over jouw belevenissen in China te lezen!
    Wat zie je veel en wat maak je veel mee en dan ook nog studeren,
    nou lui zul je niet geworden zijn en de studie resultaten zijn goed!
    Knap hoor,ik zou zeggen"ga zo door!"

    Ik wens je nu alvast een goede thuisreis en tot gauw ziens!

    Liefs Oma

  • 30 Januari 2014 - 19:55

    Shirli:

    Genoeg beleefd weer, zo te lezen!
    En goede resultaten!
    Alvast een hele goeie reis terug, en
    wie weet tot snel...

    groetjes Shirli

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mike

He daar! Op 7 november 2013 stap ik om 11:40 in het vliegtuig om het koude Nederland achter mij te laten en naar het nog koudere China te gaan! In China, Beijing zal lessen volgen op de Beijing University Of Technology in het engels. Op 30 januari 2014 zal ik 11:35 het vliegtuig richting Nederland nemen om weer richting huis te gaan! Het wordt een geweldig avontuur en ik zal op deze site mijn bevindingen plaatsen zodat jullie allemaal mee kunnen genieten.

Actief sinds 28 Okt. 2013
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 9084

Voorgaande reizen:

07 November 2013 - 30 Januari 2014

Study abroad - China, Beijing

Landen bezocht: