Beijing, China verslag 7: 23.12 - 31.12 - Reisverslag uit Peking, China van Mike Sorge - WaarBenJij.nu Beijing, China verslag 7: 23.12 - 31.12 - Reisverslag uit Peking, China van Mike Sorge - WaarBenJij.nu

Beijing, China verslag 7: 23.12 - 31.12

Door: Mike van Sorge

Blijf op de hoogte en volg Mike

01 Januari 2014 | China, Peking

Daar ben ik weer..!

Om te beginnen: Allemaal een gezegend 2014 en ik wens jullie het beste voor dit jaar.

23.12
Vandaag weer een dagje school gehad over 'Chinese Agriculture and farmers'. Verder uitgekeken naar de feestdagen en de bijkomstigheden die erbij komen.

24.12
Vandaag eerst les gehad en mijn chinees cijfer voor mijn toets teruggekregen. EEN 9.7!!

"s avonds met een groep klasgenoten lekker bij een bbq restaurant gegeten op kerstavond. Iedereen zich op z'n kerstbest aangekleed en zo een sfeervolle avond gehad samen.
Hierna ging een deel stappen en ben ik met 3 klasgenoten een avondje wezen poolen bij ons in de buurt. Het was weer even wennen maar erg gezellig:)

25.12 eerste kerstdag
Om 14:30 een kerstontbijt gehad met de hele klas. Het kerstgevoel is er amper tot niet maar het is wel heel gezellig en leuke plannen voor de komende dagen.

Later op de middag met mijn projectgroepje aan de opdracht gewerkt. 'Difference between the Chinese and Western project management model'.

In de avond met zijn alle uiteten, pekingeend staat op de planning voor vanavond! De eend werd voor ons gezicht gesneden en het was lekker, had er echter wel meer van verwacht.

Na het dinner hebben we nog een gezellig biertje gedronken en een spelletje gedaan.

26.12 tweede kerstdag
Vandaag mijn tas ingepakt om morgen naar 'Datong' te gaan met 7 klasgenoten. Verder lekker een vrije dag gehad en wat slaap kunnen inhalen.

's avonds om 20;30 richting het treinstation gegaan om daar de 14 uur durende treinrit te gaan beleven richting Datong.

27.12
We kwamen om 05:00 aan in Datong waar het op dat moment -16 was...
Eenmaal uit het station kwamen er tientallen taxichauffeurs op ons af om ons een rit aan te bieden.

Na even rondvragen kwamen we erachter dat niemand zeker wist waar het was en het begon aardig koud te worden en iedereen was moe. Uiteindelijk in 2 taxi's beland die binnen een korte tijd allebei een andere kant uitgingen..

Onze taxi reed op de meter, maar leek gesaboteerd. ( hij ging veel te snel omhoog. ) Na 10 minuten rijden waarbij de chauffeur steeds in het Chinees ons vragen zat te stellen, omdat hij waarschijnlijk niet wist hoe we moesten rijden.. zijn we uitgestapt.
In de middle of no where wilde hij 30Yuan hebben voor de rit die ons niks opleverde.
Ik wilde het 10Yuan geven en begon te lopen. Binnen korte tijd kwam er een andere chauffeur bij en leek het wat minder prettig. Toen hebben we de man 30 yuan gegeven om zo maar van hem af te zijn.. ( 4 euro )

Na meerdere taxi's te hebben gevraagd ( die het allemaal niet wisten ) stopte er een busje met heel toevallig een man van toerist information bureau. Hij heeft ons toen voor 10 yuan naar het eindpunt gebracht en ons gered.

Eenmaal in ons hostel aangekomen zijn we allemaal gaan slapen en zouden we 11:00 weer op pad gaan.

27.12
10:00 ging de wekker om vandaag naar YunGang Caves te gaan. Hier veel mooie foto's kunnen maken en genieten van de rest t.o.v. het drukke Beijing.

"s avonds met zn alle spelletjes gedaan met een lekker biertje erbij! Top begin van de reis.

28.12
Vandaag om 08:00 door onze persoonlijke drivers de hele dag rondgereden door Datong en hierbij verschillende mooie plekken gezien waaronder het Hangende Klooster.

Na een gezellige dag boodschappen gedaan voor de avond en laatste ochtend. 's avonds gezellig een spelletje gedaan en lekker gerelaxed.

29.12
De trein ging om 12;47. Hiervoor hebben we lekker nog een broodje ei gegeten en onze tassen ingepakt. 's avonds laat weer in Beijing en toen weer voorbereiden en slaap inhalen om de volgende dag weer fris in de les te kunnen zitten!

PS: de treinreis(enkeltje) duurde 7 uur.

30.12
Vandaag begonnen met werken aan het project met mijn groepje. Hierna les gehad over 'project management in China'.

31.12
Vandaag met de klas naar het ziekenhuis geweest om daar verschillende uitleg gekregen van traditionele Chinese geneesmiddelen en behandelmethodes. We mochten ook bepaalde behandelingen proberen zoals: accupunctuur en Guasha.

Bedankt weer voor het lezen. De ene dag weer meer meegemaakt dan de andere dag.

2013.1.2 ga ik naar de plek 'Guilin' t/m 2013.1.5 hierna zal ik weer een verslag posten!

See you soon!

Mike

PS: geen miljoen of andere prijs gewonnen met de oudejaarsloterij :(

• 01 Januari 2014 - 17:10

Sonja:

mooi Mike, dat jullie weer goed heen en weer gekomen zijn!
    wat een afstanden.....
    nou, het beste maar weer!
    sonja

• 01 Januari 2014 - 17:30

Jeanet:

Spannend hoor zo´n boze taxi chauffeur! Het is maar goed dat ik dat toen niet wist haha.
    Nou, veel plezier weer komend weekend. Ik ben nu alweer benieuwd naar die verhalen en foto´s.
    xxx

• 01 Januari 2014 - 18:47

Mark:

Ha mike,
    Mooi reisverslag. Goed dat je het zo handig oplost met zo'n chauffeur. En dat was geen toeval dat er hulp verscheen denk ik ...
    Ook jij een gezegend 2014 gewenst!

• 01 Januari 2014 - 21:33

Sonja:

-16 graden.........brrrrr! Nou hoop ik zo dat wij ook nog een keer sneeuw of ijs krijgen, maar jij hebt je portie al gehad. We hebben oliebollen voor je in de vriezer gedaan en als je weer thuis komt bakken we opnieuw appelflappen. Nog 4 weken plezier in China.

• 02 Januari 2014 - 11:17

Nelja:

Geweldig Mike, wat maak jij wat mee daar. Wat fantastisch dat je zo'n goed cijfer had voor je toets!!! Ik doe het je niet na, het lijkt me zo'n moeilijke taal.
    Je was zeker zo ondersteboven van al je belevenissen daar, dat sommige van je foto's ook ondersteboven stonden; het zij je vergeven.
    En wat een afstanden moet je daar reizen om weer een bezienswaardigheid te bezoeken. Wat is Nederland dan toch klein en knus.
    Lieve Mike, wij wensen jou ook een gezegend, gezond en succesvol 2014!!
    Geniet nog van je laatste weken daar.

Nelja

• 02 Januari 2014 - 22:35

Oma:

Hoi Mike

Wat weer een spannent verhaal,beetje eng toch wel
    maar jullie zijn gelukkig weer veilig op de plaats van
    bestemming aangekomen!
    Zo maak je wel heel wat mee.
    Maar je ziet wel heel veel,nu nog vier weken en dan
    is het weer voorbij geniet er nog maar van en
    wees voorzichtig vooral met die taxis!
    O ja en nog bedankt voor je mooie kaart,die kwam
    op oudejaarsdag aan.

Liefs van Oma