Beijing, China verslag 6: 11.11 - 22.12 - Reisverslag uit Peking, China van Mike Sorge - WaarBenJij.nu Beijing, China verslag 6: 11.11 - 22.12 - Reisverslag uit Peking, China van Mike Sorge - WaarBenJij.nu

Beijing, China verslag 6: 11.11 - 22.12

Door: Mike van Sorge

Blijf op de hoogte en volg Mike

23 December 2013 | China, Peking

Daar ben ik dan eindelijk weer. De dagen hier vliegen voorbij en de dagen lijken hier maar 15 uur te tellen...

In tussen al veel overvolle roltrappen gezien met daarnaast een lege trap, meerdere bedelende mensen voor je neus, overvolle metro's en verschillende heerlijke Chinese maaltijden gegeten!


Zoals te zien op foto 1 hebben we de meeste lesdagen al gehad en komende de rustigere tijden eraan waarin we moeten werken aan een project, paper en tussentijdse toetsen. Hiernaast staan er ook leuke trips op de planning zoals: Guillin, Datong en waarschijnlijk Shanghai!

Heerlijk genieten hier dus van alles wat er op mijn weg komt.

Woensdag 11.12
Vandaag hadden wij een les 'Multi-culture activity' dit hield in dat we in 2 groepen werden verdeeld er daarbij 2 activiteiten gingen doen met Chinezen. De eerste activiteit was een soort quiz. Hierbij moest de een een woord uitbeelden aan een ander die dat woord niet kon zien.
Hierna werden de groepen gedraaid en gingen we badmintonnen in het olympische stadion, waar in 2008 de olympische spelen gehouden zijn.

Donderdag 12.12
Op deze dag lekker geluierd na een avondje uitgaan en de nodige klusjes gedaan, waaronder de was, boodschappen en de kamer schoonmaken.

Vrijdag 13.12
Vandaag gingen we naar 'Art School', een school waar alle creatievelingen terecht kunnen. We hebben in meerdere klassen mogen kijken hoe men aan het werk was, van schilderen tot mode fotograferen.

's avonds zijn we in de trein richting Xi'an gegaan. (14uur per enkeltje) We hadden hier meerdere hoogslapers en sliepen met z'n zessen in een soort kamertje in 2 hoogslapers. Na een heleboel spelletjes en gezelligheid lekker gaan slapen om de volgende ochtend vroeg aan te komen.

Zaterdag 14.12
Aankomst in Xi'an. Hierna zijn we door een busje naar het hostel gebracht waar we onze bagage konden droppen en alvast enkele minuten van ons ZACHTE BED te kunnen genieten.. In onze dormitory kamers hebben we namelijk steenharde bedden.

Hierna hebben we een fietstocht gemaakt over de oude stadsmuur met de hele groep en 's avonds in de moslimbuurt lekker gegeten.
In de avond nog lekker in een barretje van het hostel wat gedronken en toen genieten van ons bed.

Zondag 15.12
Voor vandaag stond het Terracotta leger op de planning. We zijn hier onder begeleiding van een gids in busjes naartoe gegaan. Het was indrukwekkend om te zien en een plek waar je zeker een keer geweest moet zijn.

Nadat we terug waren nog een broodje gegeten en in de trein terug richting Beijing.

Maandag 16.12
's ochtends om 07:00 kwamen we aan in Beijing en moesten we 's middags nog naar een les op school. Deze dag verder stond in het teken van bijkomen en klaarstomen om de volgende dag weer om 08:10 fris op school te verschijnen.

Dinsdag 17.12
Op school begon de les met een voorstellen van typisch Chinese maaltijden. Hierbij kregen we onder andere dumblings en rijst verpakt in een blad, sticky rice.
Hierna hebben we een les gehad met Chinezen waarbij wij ons voor moesten stellen in het Chinees en wat over onszelf moesten vertellen. Vervolgens hebben wij hun nog wat Nederlands geleerd en eindigde het met het opschrijven van een zin in 5 talen: Pinyin, chinese characters, english, dutch and arabic.

Woensdag 18.12
Het begon met een toets waarbij we moesten tellen van 0-100 en deze allemaal in pinyin moesten kunnen schrijven, busnummers en telefoonnummers uitschrijven in pinyin en de datum kunnen uitschrijven.

's avonds naar een 'Gong Fu show' geweest wat erg leuk was.

De avond afgesloten in de kroeg met de hele klas.

Donderdag 19.12
Vandaag lekker een dagje vrij, mijn cv en sollicitatiebrief verder verfijnd.

Vrijdag 20.12
Op de planning van vandaag stond de 'Tea street'. We zijn hier met de hele klas heengegaan en hebben lekker verschillende Chinese thee geproefd. De manier waarop ze thee maken verschild erg van thee in Nederland, ook vinden zij de pickwick theezakjes die wij hebben geen echte thee.

In de middag mijn pak laten aanmeten en kon deze zondag ophalen ! :)

In de avond nog naar 'Sander Kleinenberg' geweest, een bekende techno DJ uit Nederland en anderen.

Zaterdag 21.12
Op zaterdag zijn we om 14:00 naar de Drum and Bell Tower gegaan. Hier was een meertje waar al een dikke laag ijs op lag. Zelf dus ook even met z'n allen op het ijs geweest! :)
Totaal een hele gezellige dag gehad met een groepje klasgenoten.

Zondag 22.12
Vandaag om 09:30 richting het "Summerpalace" geweest. Het was een erg mooi paleis waar ik van heb genoten. Het paleis lag op een berg waar een deel van de rotsen nog intact waren. Verder leverde het meerdere mooie foto's op waarvan enkele in het verslag terug te vinden.

Op de terugreis ben ik met Guy en Gert-jan naar de Silkmarket geweest om mijn pak op te halen. Het pak echter moest nog een beetje versteld worden en kon ik toen op maandag 23.12 weer ophalen.

Al met al weer 11 mooie dagen uit mijn leven.

De foto's van alle verslagen staan nu per verslag geordend zodat het duidelijker is.

Ik hoop dat ik jullie op een leuke manier mijn belevingen vertel via dit verslag!


Groetjessss,
Mike

  • 23 December 2013 - 16:49

    Nelja:

    Lieve Mike,

    Je vertelt je verslag zeker op een leuke manier! Ik lees alles steeds met heel veel plezier. Ik wens jou, samen met je groep vrienden, heel fijne en gezellige kerstdagen. Ik ben nu alweer benieuwd naar je verslag over Kerst in China.

    groetjes, Nelja en JanCees

  • 23 December 2013 - 16:59

    Kèren:

    Hey mikey!

    Ik lees je verhalen ook elke keer!
    Klinkt goed allemaal!
    Blijf nog even genieten,voor je het weet is het voorbij.
    Fijne feestdagen daar!

  • 23 December 2013 - 17:06

    Oma:

    Hoi Mike,

    Wat weer een leuk verslag,wat beleef en zie je veel
    deze maanden in China!
    Gaan jullie ook nog naar de Panda's ? daar zag ik kort
    geleden iets van op de televisie,maar China is groot
    dus het kan wel heel ver bij jullie vandaan zijn.
    Mike ik geniet van je verslagen.
    Ik wens je nog een heel fijne tijd en kijk uit naar je volgende verslag

    liefs oma

  • 23 December 2013 - 17:27

    Hugo:

    Hoi Mike,

    Iedere keer lees ik vol belangstelling jouw interessante reisverslagen.
    Erg leuk. Ik denk dat er een andere Mike thuis komt dan dat er is weg gegaan !

    We hopen je snel weer te ontmoeten, maar geniet tot die tijd met volle teugen van deze geweldige ervaring !

    Hugo. Frida en Rebecca

  • 24 December 2013 - 07:54

    Sonja:

    ha Mike,

    doon worry, we genieten allemaal mee!
    hele gezellige kerstdagen gewenst!
    tot in 2014!
    tante Sonja

  • 31 December 2013 - 10:02

    Ann Geurts:

    Hoi Mike, errug leuk en vooral boeiend hoe een jonge man China beleeft. Leuk om te lezen, ik ben altijd een China-fan geweest, las alles wat los en vast zat erover. Ik zou als zendelinge daar gaan werken, Hudson Taylor, Isobel Kuhn en Watchman Nee zijn mijn voorbeelden geweest. Voordat ik mijn studies had afgerond sloot het land zich hermetisch. So, no China for me. Wel de chinezen, honderd-duizenden verspreidden zich in de omliggende landen. Jouw blog roept dit op deze morgen bij mij. Leuke blog-styl heb je. Geniet, man!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mike

He daar! Op 7 november 2013 stap ik om 11:40 in het vliegtuig om het koude Nederland achter mij te laten en naar het nog koudere China te gaan! In China, Beijing zal lessen volgen op de Beijing University Of Technology in het engels. Op 30 januari 2014 zal ik 11:35 het vliegtuig richting Nederland nemen om weer richting huis te gaan! Het wordt een geweldig avontuur en ik zal op deze site mijn bevindingen plaatsen zodat jullie allemaal mee kunnen genieten.

Actief sinds 28 Okt. 2013
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 9092

Voorgaande reizen:

07 November 2013 - 30 Januari 2014

Study abroad - China, Beijing

Landen bezocht: